delen

Ben jij ondernemer, zzp’er of ben je verantwoordelijk voor de communicatie binnen jouw bedrijf. Dan ben je uiteraard trots op je bedrijf. Op het product dat je vervaardigt, of op de diensten die je levert. Dan wil je dit natuurlijk richting je doelgroep communiceren. Maar hoe? Een creatieve tekst doet wonderen. Freelance journalist Theo Smits kan je daarbij helpen tijdens de skillsessie Merkverhaal Schrijven.

Maximaal aantal deelnemers
10 deelnemers

Data:
13 juni 2022

Tijd:
15:15 – 18:15 uur

€ 195,- Excl. 21% BTW

Aanmelden

Storytelling is al eeuwenoud. Onze hersenen ordenen nu eenmaal informatie graag in een logisch verband. Bij een goed verhaal word je meegenomen in de boodschap op een interessante, begrijpbare en behapbare manier. Ieder bedrijf, groot en klein, heeft een authentiek verhaal. Ga op zoek naar jouw unieke story, want jouw drijfveren, passie en achtergrond zijn exclusief.

Voor wie?

Deze skillsessie is zowel geschikt voor iemand die al jaren werkzaam is in de communicatie, als voor iemand die nog nooit ook maar een boodschappenbriefje heeft geschreven. Theo neemt je op een laagdrempelige wijze mee in de wereld van creatief tekstschrijven en zorgt er gegarandeerd voor dat je een mooie stap vooruit maakt.

De aanpak

Tijdens de workshop Merkverhaal Schrijven laat Theo zien hoe je door middel van een creatieve tekst jouw bedrijf op een krachtige wijze kunt introduceren bij jouw doelgroep. Tenminste, als je weet wie je doelgroep eigenlijk is. En zo ja, met welke tone-of-voice je jouw (potentiële) opdrachtgevers of klanten het best kunt aanspreken.

Theo toont je diverse do’s en dont’s. Hij vertelt je waarom je jezelf de wie-/wat-/waar-/waarom-/waar-/hoe-vraag moet stellen. Hoe je de antwoorden op deze vragen in een korte (online) tekst verwerkt. En hoe je jouw boodschap aantrekkelijk maakt voor de lezer.

Een workshop zou geen workshop zijn als je niet ook aan het werk gezet wordt. Als deelnemer ga je zelf de corporate story van jouw bedrijf schrijven. Niet in een pagina’s lang verhaal, maar in maximaal 3 alinea’s. Zodat je deze introductietekst in een toekomstige presentatie of elevator-pitch kunt gebruiken. Natuurlijk ondersteunt Theo je tijdens het schrijven en geeft hij diverse tips en tricks, zodat jouw creatieve tekst straks van het papier spat.

Een goed merkverhaal geeft je houvast. Dat zul je merken wanneer je het verhaal binnen je eigen organisatie gaat gebruiken. Het maakt helder dat bepaalde keuzes niet bij het bedrijf passen en andere juist wel. Het merkverhaal dient als uitgangspunt bij elke vorm van klantcontact.

Het resultaat

Aan het eind van de skillsessie Merkverhaal Schrijven ben je een heel stuk wijzer over de kracht van creatieve teksten. Je weet hoe je jouw bedrijf kunt introduceren, je ziet de communicatieve kansen voor je bedrijf én je hebt ook nog eens een leerzame en vermakelijke middag achter de rug. Kortom, Theo nodigt je hierbij uit om ook deel te nemen aan de skillsessie Merkverhaal Schrijven!

Theo Smits

Ik ben Theo. Sinds 1997 zet ik me als freelance journalist, fotograaf en copywriter met heel veel plezier in voor zeer diverse opdrachtgevers in en ver buiten de regio Zwolle.
Als het op mijn werk aankomt, ben ik pas tevreden als mijn opdrachtgevers tevreden zijn. En zij zijn tevreden als hun boodschap overkomt bij de doelgroep. Ik zorg daarvoor door goede teksten te schrijven die de doelgroep aanspreken. Door foto’s te maken die de ontvanger bij de lurven grijpen. En vooral door tekst en beeld op elkaar aan te laten sluiten, zodat de boodschap nóg sterker overkomt. Dat is wat ik doe.

Ik meld me aan!

Vul hieronder je gegevens in om je aan te melden voor deze training.
Je ontvangt een mail met betalingsinformatie en alle verdere details.
Tot dan!