delen

Aan het eind van de skills sessie Creative Writing ben je een heel stuk wijzer over de kracht van creatieve teksten. Je weet hoe je jouw bedrijf kunt introduceren, je ziet de communicatieve kansen voor je bedrijf én je hebt ook nog eens een leerzame en vermakelijke middag achter de rug.

Maximaal aantal deelnemers
10

Datum
30 maart van 15.15 tot 18.15 uur

Aanmelden

De uitdaging

Als ondernemer of professional ben je trots op je bedrijf. Op het product dat je vervaardigt of de diensten die je levert. Maar hoe communiceer je deze trots richting je doelgroep? Want vanzelfsprekend wil je dat jouw product of dienst de aandacht krijgt die het verdient. Dat jouw doelgroep direct de toegevoegde waarde ontdekt. En dat jouw onderneming floreert. Alles begint echter bij een juiste introductie. Wat dat betreft kan een creatieve tekst wonderen doen…

Heeft jouw bedrijf kwaliteit ook hoog in het vaandel staan? Dan is deze skills sessie voor jou om hier een creatieve draai aan te geven. Want uniek is anders, zoals je hier boven ziet.

Deze skills sessie is zowel geschikt voor iemand die al jaren werkzaam is in de communicatie, als voor iemand die nog nooit ook maar een boodschappenbriefje heeft geschreven. Theo neemt je op een laagdrempelige wijze mee in zijn wereld van creatief tekstschrijven en zorgt ervoor dat iedereen een mooie stap vooruit maakt.

 

De aanpak

Tijdens de workshop Creative Writing laat freelance tekstschrijver Theo Smits zien hoe je door middel van een creatieve tekst jouw bedrijf op een krachtige wijze kunt introduceren bij je doelgroep. Tenminste, als je weet wie je doelgroep eigenlijk is. En zo ja, met welke tone-of-voice je jouw (potentiële) opdrachtgevers of klanten het best kunt aanspreken.

Theo toont je diverse Do’s en Don’ts. Hij vertelt je waarom je jezelf de wie-/wat-/waar-/waarom-/waar-/hoe-vraag moet stellen. Hoe je de antwoorden op deze vragen in een korte (online) tekst verwerkt. En hoe je jouw boodschap aantrekkelijk maakt voor de lezer.

Een workshop zou geen workshop zijn als Theo je niet ook aan het werk zou zetten. Als deelnemer ga je zelf de corporate story van jouw bedrijf schrijven. Niet in een pagina’s lang verhaal, maar in maximaal 3 alinea’s. Zodat je deze introductietekst in een toekomstige presentatie of elevator-pitch kunt gebruiken. Natuurlijk ondersteunt Theo je tijdens het schrijven en geeft hij diverse tips en tricks, zodat jouw creatieve tekst straks van het papier spat.

Het resultaat

Aan het eind van de workshop Creative Writing ben je een heel stuk wijzer over de kracht van creatieve teksten. Je weet hoe je jouw bedrijf kunt introduceren, je ziet de communicatieve kansen voor je bedrijf én je hebt ook nog eens een leerzame en vermakelijke middag achter de rug.

Uiteraard houden wij ons aan de RIVM-richtlijnen omtrent COVID-19.

Theo Smits

Ik ben Theo. Sinds 1997 zet ik me als freelance journalist, fotograaf en copywriter met heel veel plezier in voor zeer diverse opdrachtgevers in en ver buiten de regio Zwolle.
Als het op mijn werk aankomt, ben ik pas tevreden als mijn opdrachtgevers tevreden zijn. En zij zijn tevreden als hun boodschap overkomt bij de doelgroep. Ik zorg daarvoor door goede teksten te schrijven die de doelgroep aanspreken. Door foto’s te maken die de ontvanger bij de lurven grijpen. En vooral door tekst en beeld op elkaar aan te laten sluiten, zodat de boodschap nóg sterker overkomt. Dat is wat ik doe.

Ik meld me aan!

Vul hieronder je gegevens in om je aan te melden voor deze training.
Je ontvangt een mail met betalingsinformatie en alle verdere details.
Tot dan!

    Hoogst genoten opleiding

    Factuurgegevens: